Actual Generația X știri de TOP

Situațiile în care profesorii nu vor putea pune note de „2”

Pe 1 septembrie a intrat în vigoare noul Regulament privind managementul temelor pentru acasă. Potrivit consultantului principal al Direcției Învățământ General din cadrul Ministerului Educaţiei, Culturii şi Cercetării, Natalia Grîu, inițiativa care a intrat în vigoare pe 1 septembrie are scopul de a apropia „tema pentru acasă” de elevi, de a o transforma dintr-o sperietoare într-o modalitate de consolidare a informației primite în timpul orelor. Elevii din clasa I vor fi scutiți de tema pentru acasă, iar cei din clasele II-IV-a vor primi mai puține sarcini din partea profesorilor. Părinții își fac griji de volumul temelor pe care copii lor le au de îndeplinit, mulți zic că este prea mare, însă alții spun că în felul următor elevii vor deveni mai responsabili și pregătiți pentru viitoarele domenii în care vor activa.

Natalia Grîu afirmă: ” Copiii din ciclul primar, cei care vin imediat după grădiniță, este vorba de primul semestru al clasei I, vor avea sarcini, doar că acestea nu vor fi în scris. Sarcinile scrise vor fi excluse pentru această categorie. De asemenea, timp de câteva săptămâni, nu vor avea teme pentru acasă copiii din clasa a V-a, adică cei care trec de la un ciclu de școlarizare la altul, fiindcă ei au nevoie de o perioadă de adaptare”

Deci, potrivit noului regulament, timpul de pregătire a temelor pentru acasă nu trebuie să depășească 1,5 ore pentru clasa II-a și 2 ore pentru clasele III și IV. Un lucru important speculat în acest document sunt recomandările privind specificul temelor pe acasă, pentru ca elevul să fie motivat și sentimentul unei atitudini prietenoase în raport cu ceea ce se întâmplă în precesul educațional.

Până la elaborarea documentului, Ministerul a chestionat 1060 de elevi, părinți și profesori legat de ” calitatea” și ” cantitatea” temelor pentru acasă. După acest studiu circa 20% consideră că pregătire temelor pentru acasă necesită prea mult timp. Natalia Grîu a mai adăugat:”Este greșit de evaluat cu o notă proastă temele pentru acasă a elevilor în cazul în care nu au reușit să le finalizeze. Nu putem cunoaște motivele. Poate copilul a avut unele probleme, poate că nu a mâncat toată ziua. Profesorul trebuie să înțeleagă că elevul demonstrează capacitățile și ceea ce a învățat prin notele obținute la teste și prin nota finală.

Reporter: Teo MOCANU

Jitaru Cristina

La orice ușă închisă, există o fereastră pe care o poți deschide. Nu există nimic imposibil, totul se poate realiza, voință să fie.

Adaugă un comentariu

Click aici pentru a posta un comentariu