Actual Sfaturi știri de TOP

(FOTO) Sfaturi pentru o toamnă plină de energie: Întărește-ți imunitatea

Trecerea de la sezonul cald la cel rece poate fi dificilă. Vremea rece și ploioasă ne influențează negativ starea de spirit și implicit, nivelul de energie și motivare. Însă, apelând la mici trucuri, poți întâmpina toamna aceasta cu energie maximă. Citește câteva sfaturi pentru o toamnă plină de energie.

Imunitatea scade odată cu temperatura de afară, dar plante cum ar fi cătina sau echinaceea o readuc în formă. Nu ocoli nici produsele stupului, care au reale calități în prevenția bolilor sezonului rece. În plus, ar trebui să respecţi câteva reguli simple de viaţă: alimentaţia ta să conţină cel puţin cinci porţii de legume şi fructe pe zi, plimbă-te sau fă sport în aer liber şi nu te îmbrăca mai gros decât este nevoie. Bea măcar un ceai pe zi. Pe lângă plantele menționate mai sus, există și alte plante care pot susține sistemul imunitar: măceșe, mentă, mere, portocale și hibiscus. Planta tropicală de Hibiscus poate proteja celulele din organism de stresul oxidativ și poate avea efect relaxant.

Iata cateva sfaturi importante:

– Consumati lamai si limonada

Lamaile sunt fructul ideal pentru restabilirea echilibrului acid – alcalin. Consumarea de limonada sau adaugarea de suc de lamaie in ceai, salata sau alte feluri de mancare ajuta la imbunatatirea echilibrului intern al organismului.

– Profitati de tratamentele naturiste

Exista nenumarate suplimente pe baza de plante sau tincturi, care ofera un sprijin suplimentar organismului in acomodarea cu schimbarile de mediu. 

– Odihniti-va suficient

Pentru a-si putea indeplini activitatile zilnice, adultii au nevoie de 6-10 ore de somn pe noapte. Specialistii au corelat somnul cu balanta nivelului hormonal (hormonii de crestere/hormonii de stres etc.), mentinerea unei greutati optime, gandirea lucida, imbunatatirea starii de spirit si sanatatea pielii.

– Consumati suficiente proteine

Proteinele reprezinta un element de baza in sanatatea organismului, mintii si sistemului imunitar. Dietele sarace in proteine contin, de regula, cantitati ridicate de carbohidrati, care sunt usor transformati in glucoza si cresc nivelul de zahar in sange, solicitand pancreasul si sistemul imunitar.

– Consumati suficiente lichide

Expertii sustin ca majoritatea durerilor de cap survin in prezenta unui consum insuficient de apa. Durerea de cap si setea reprezinta semne ale deshidratarii.

– Reduceti consumul de zahar alb rafinat

Reducerea sau eliminarea zaharului alb rafinat din meniul zilnic va atrage cu sine o crestere a nivelului de energie, reducerea greutatii corporale, cresterea imunitatii si a abilitatii de concentrare/gandire.

Multi nutritionisti considera zaharul a fi un drog cu impact negativ puternic asupra organismului uman. Totodata, este recomandata si evitarea indulcitorilor artificiali, considerati a fi chiar mai nocivi decat zaharul.

– Consumati portii mari de fructe si vegetale

Fructele si vegetalele au la baza nenumarate vitamine, minerale, fibre, enzime si antioxidanti, oferind un continut nutritional inegalabil.

Multe dintre vitamine, incluzand vitamina C, au efect antioxidant si protejeaza celulele – inclusiv pe cele ale sistemului imunitar – de degradarile provocate de toxine. Produsele inchise la culoare (fructele de padure, nap, broccoli) sunt bogate in flavonoizi, polifenoli si alti antioxidanti.

– Petreceti timp afara, in frig

Mai mult de 90% din timp il petrecem in mediu inchis, inhaland aer filtrat si germenii altor persoane. Petrecerea de timp in mediul extern in perioadele reci stimuleaza glanda tiroida si intareste sistemul imunitar.

Jitaru Cristina

La orice ușă închisă, există o fereastră pe care o poți deschide. Nu există nimic imposibil, totul se poate realiza, voință să fie.

Adaugă un comentariu

Click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.