Actual Sfaturi știri de TOP

(FOTO) Ce alimente trebuie să consumi în perioada rece a anului

Iarna se apropie cu pași rapizi, deaceea trebuie să fim „ înarmați ” bine. Pentru a face față temperaturilor scăzute și pentru a crește imunitatea, avem nevoie de o alimentație corectă. Astfel, așa cum vara alimentele principale sunt legumele, fructele și salatele, iarna tot acestea au prioritate, însa adaptate la produsele de sezon disponibile. În plus, alimentația sănătoasă este obligatorie iarna, deoarece gradul de activitatea fizică este mult mai scăzut, spre deosebire de anotimpul cald. 

În perioada rece a anului, organismul nostru are nevoie de cât mai mulți nutrienți, pentru a menține temperatura constantă a corpului. Vezi mai jos ce alimente trebuie să introduci în meniul tau zilnic!

Varza și sfecla
Varza și rudele ei (napul, broccoli, conopida, etc) sunt bogate în fier, fibre, beta-caroten. Acestea întăresc pereții celulelor create și a ADN-ului, înlăturând efectele toxice resimțite, reducând astfel riscul apariției cancerului.Sfecla este bogată în folați și acizi folici, necesari pentru eficiența activității organelor interne. Sfecla este o sursa importanta de mangan, un nutrient important pentru organism, deoarece:
– întărește sistemul osos
– menține sănătatea nervilor și a sistemului nervos
– reglează procesarea colesterolului, a proteinelor, a carbohidraților.

Ridichia

Mici și ignorate, ridichile sunt o explozie de vitamine, minerale și nutrienți, ce ajută corpul să scape de efectele secundare ale astmei, tusei și problemelor respiratorii provocate de răceală, reducând inflamarea gâtului și sprijinind rinichii în activitatea lor.

Citrice

Membru al familiei citricelor, fructul pomello este bogat în antioxidanți care întăresc celulele și le feresc de efectele toxinelor și virusilor externi, împiedicând apariția celulelor canceroase.Pe lânga pomello, alte citrice ca mandarinele, clementinele, portocale, lămâi și grapefruit, întăresc sistemul imunitar și asigură nivelul energetic necesar pentru activitățile corpului, prin bogăția de fibre și vitamine.

Merele

Un măr pe zi ține doctorul departe, zicală cunoscută de multe persoane, adeverită prin multitudinea

de nutrimente și compuși ce ajută la o sănătate bună și la gestionarea greutății. Merele sunt și o sursă de quercetină (antioxidant) ce poate crește nivelul de energie și rezistență în timpul activității fizice, dar și la reducerea inflamației cauzate de radicalii liberi. Un măr este considerat drept o porție de fructe, conform recomandării de consum zilnic a specialiștilor.

Iaurtul 

Potrivit unui studiu realizat de cercetătorii germani, probioticile, care se găsesc în cultura activă a iaurtului, scurtează manifestarea virozei respiratorii cu până la 2 zile. Consumați acest aliment zilnic, fiindcă este delicios și ține răceala departe!

 

Mesele zilnice sunt foarte importante pentru sănatatea organismului pe perioada rece a iernii. De aceea este necesar să aveți o alimentație echilibrată care beneficiază de bogăția de vitamine a legumelor și fructelor.