Actual Sfaturi

(FOTO) 5 alimente pentru a evita un infarct

Infarctul este moartea unui țesut, datorată unui flux de sânge insuficient către zona afectată. Infarctul poate fi cauzat de blocajele arterelor, de o ruptură, de compresia unui vas sau de vasoconstricție (micșorarea diametrului vaselor sangvine, prin contracția fibrelor musculare din pereții lor). Evitarea unui infarct poate fi la fel de ușoară precum cunoașterea alimentelor pe care trebuie să le consumi. Nutriționiștii și medicii au făcut o listă cu cele mai sănătoase alimente care te ajută să eviți un infarct. Iată care sunt aceste alimente!

  1. Ciocolata neagră
    Este cunoscut faptul că ciocolata neagră conține antioxidanți foarte importanți și benefici pentru sănătate. Studiile și medicii au descoperit că ciocolata neagră reprezintă una dintre cele mai bune modalități de a-ți menține sănătatea inimii. Deci, consumul moderat de ciocolată reduce cu o treime riscul unui atac de cord la o vârstă înaintată.  Pentru o gustare sănătoasă, asigură-te că alegi întotdeauna ciocolata neagră, deoarece 1-3 porții de ciocolată consumate pe lună scad cu 26% riscul de îmbolnăvire.

 2. Somon
Orice tip de pește este benefic pentru inimă, dar somonul este cel mai bun pentru sănătatea inimii. Acesta are un conținut bogat de acizi grași omega-3, care sunt cunoscuți pentru faptul că reduc riscul apariției aritmiei cardiace. Acizii grași omega-3 scad, de asemenea, nivelul trigliceridelor, încetinesc ritmul creșterii plăcilor aterosclerotice și scad tensiunea arterială.

3. Bananele                                            
Banana este unul dintre cele mai bune fructe, nu numai din punct de vedere al gustului, cât şi al sănătăţii, având un conţinut impresionant de potasiu, dar şi de calciu, magneziu şi zinc. S-a demonstrat ştiinţific că o banană pe zi diminuează riscul apariţiei infarctului cu până la 40%. Banana mai este recomandată şi în numeroase boli precum: stres, constipaţie, depresie, anemie sau crampe musculare.

4. Nucile
Nucile sunt modalitatea naturii de a-ţi arăta că porţia de sănătate vine la doză mică. Sunt pline de grăsimi benefice, de proteine vegetale, de fibre, vitamine şi minerale care, consumate cu regularitate, scad colesterolul, normalizează tensiunea şi te protejează de boli de inimă. Nucile conţin omega-3, vitamine din grupul B, vitamina E, proteine, fibre, magneziu, potasiu, calciu etc. În plus, conţin nişte compuşi care scad colesterolul din sânge. Şi o fac la fel de eficient ca un medicament, numai că sunt remedii naturiste, fără efecte adverse. Poate singurul lucru la care ar trebui să fii atent este cantitatea. Oricât de sănătoase ar fi, nucile conţin multe calorii (650/100 g), de aceea e bine să consumi maximum 5-6 nuci pe zi.

5. Avocado                             
 Studii recente arată faptul că o dietă bogată în avocado ajută la scăderea nivelului colesterolului. În plus, datorită faptului că avocado este o sursă bună de potasiu, acesta este bun pentru prevenirea hipertensiunii, a bolilor de inimă și a infarctului. Avocado nu este doar o sursă bună de acizi grași mononesaturați, ci conține și carotenoide și tocoferoli, substanțe care împiedica dezvoltarea celulor canceroase.

 

Nu mergeți pe premisa că inima dumneavoastră este sănătoasă și sunteți în afara oricărui pericol, ci încercați mai bine să preveniți un astfel de incident, consumând aceste alimente de atâtea ori, cât aveți posibilitatea!