Iată câțiva pași simpli care să te ajute să treci cu bine de sărbătorile Pascale și să te simți la fel de bine că în fiecare zi:

1. Nu renunta total la cozonac sau pască, schimbă-le doar rolul! De ce să consumi aceste alimente după masă sau la gustarea de după-masă? Atunci sigur eșți plin, iar organismul tău îți spune că nu își mai dorește nimic altceva. Folosește-le pentru a crea un alt moment frumos în familie. Trezește-ți toată familia la ora 8 în ziua de Paște, pregătește cafea și ceai și în loc de mic dejun consumați o porție din aceste bunătăți. Chiar dacă sunt calorice, consumate dimineață, într-o cantitate potrivită  o să te facă să nu îți mai doreșți să mănânci în plus în restul zilei și o să îți ofere și satisfacția că te-ai răsfățat fără să îți faci rău!

2. Regandeste preparatele pe care o să le ai la masă! Cine spune că nu poți să revolutionezi ceea ce pui pe masă și că e obligatoriu să ai un munte de carne, ouă, brânză și pâine? Alege să găteșți fără să adaugi grăsime suplimentară preparatelor și să te asiguri că de fiecare dată când pui masă este nelipsit și un bol uriaș de salată. Alege prima dată să îți pui salată în farfurie, iar apoi felul principal. În felul acesta vei mânca mult mai puțîn din alimentele care îți dăunează dacă sunt consumate în exces.

3. Fii tu gazdă. Cu toțîi știm că la români, când mergi în vizită în timpul sărbătorilor sunt șanse foarte mari să fii pus la masă, iar tu să mănânci chiar dacă nu îți este tocmai foame. Ei bine, încearcă să păcăleșți sistemul! Invită-ți prietenii la ține pentru a controla ceea ce pui pe masă, iar dacă acest lucru nu este posibil încearcă să îți inviți prietenii în parc la o plimbare. În acest fel, nu va există tentația mâncării și va veți și simți bine în aer liber.

4. Uită de alcoolul în exces. 
De ce ai nevoie de el? Știm cu toțîi cât de caloric este alcoolul și cât de atacat se simte organismul nostru când ii oferim și alcool și mâncare în exces. De ce să bei două pahare de vin, în loc să mănânci încă o felie din acel drob minunat și ușor pe care l-ai gătit? Cântărește atent toate tentațiile din jurul tău. De care ai nevoie și de care nu?

5. Uită de masă de la ora 12 după ce ai luat lumina! De ce ai nevoie de ea? Organismul tău sigur nu și-o dorește. În timpul nopții, digestia noastră se oprește pentru a putea face față zilei ce urmează. Lasă-ți organismul să se odihnească astfel încât să fii plin de energie pentru toate întâlnirile cu prietenii de a două zi.
Acum ai în portofel câteva soluții pentru a avea o sărbătoare minunată și fără să te simți vinovat pentru că ai făcut lucruri în exces. Gândește-te la aceste zile că fiind o oportunitate de a petrece timp cu familia și uită puțîn de importantă preparatelor speciale. Sigur o să fie un Paște Minunat!

Mihaela Costin este nutriționist și food coach, specializată pe consiliere în nutriție prin NLP. Ea a absolvit cursurile de Tehnician Nutriționist în cadrul Asociației Naționale de Terapii Complementare din România și a lansat un concept de food coaching ce îmbină nutriția sănătoasă cu tehnicile de coaching prin NLP. O găsești și pe NutriShape.ro