18122552 - family eating healthy breakfast in kitchen
Sfaturi știri de TOP

Alimente care te ajută să te concentrezi și să ai o memorie mai bună

Există alimente care sunt extrem de utile pentru ați îmbunătăți memoria, iar simpla lor includere în dieta are efecte benefice pe termen lung, impulsionând puterea creierului și concentrarea la anumite informații.

Cele mai bune alimente care ajută la concentrare:

Zahărul poate spori atenţia

Zahărul este sursa de combustibil preferată a creierului tău – nu zahărul de masă, ci glucoza pe care corpul  o prelucrează din zaharurile şi carbohidraţii pe care îi consumi. De aceea un pahar de suc de fructe poate oferi un impuls pe termen scurt pentru memorie, gîndire şi abilităţi mentale.

Mănîncă micul dejun pentru a-ţi energiza creierul

Ai fost tentat să sări peste micul dejun? Studiile au descoperit că micul dejun poate îmbunătăţi memoria şi atenţia pe termen scurt. Elevii care mănîncă micul dejun tind să aibă rezultate semnificativ mai bune decît cei care nu o fac. Alimentele aflate în fruntea listei cercetătorilor includ boabe integrale cu conţinut ridicat de fibre, produse lactate şi fructe. Doar nu manca prea mult; cercetătorii au descoperit că micul dejun cu calorii ridicate pare să împiedice concentrarea.

Peştele ajută creierul

Aceste grăsimi sănătoase găsite în peşte au o putere uimitoare a creierului: o dietă cu niveluri mai ridicate a acestora a fost legată de scăderea riscului de demenţă şi accident vascular cerebral şi de declinul mental mai lent. În plus, ele pot juca un rol vital în îmbunătăţirea memoriei, mai ales pe măsură ce îmbătrînim. Se recomandă două porţii de peşte săptămînal.

Doza zilnică de nuci şi ciocolată

Nucile şi seminţele sînt surse bune ale vitaminei E antioxidante, care a fost asociată în unele studii cu declinul cognitiv mai scăzut pe măsură ce îmbătrînim. Ciocolata neagră are şi ea, de asemenea, proprietăţi antioxidante puternice şi conţine stimulente naturale cum ar fi cofeina, care pot spori concentrarea.

Avocado şi cereale integrale

Fiecare organ depinde de fluxul sanguin, în special de inima şi creierul. O dietă bogată în cereale integrale şi fructe, cum ar fi avocado, poate reduce riscul bolilor de inimă şi colesterolul rău. Acest lucru vă reduce riscul de acumulare a plăcii şi va îmbunătăţi fluxul de sînge, oferind un mod simplu şi totodată gustos de pune în funcţiune celulele creierului.

Afinele – alimente minune!

Cercetările efectuate pe animale arată că afinele pot ajuta la protejarea creierului de daunele cauzate de radicalii liberi şi pot reduce efectele bolilor Alzheimer sau ale demenţei. Studiile arată de asemenea că dietele bogate în afine au îmbunătăţit atît funcţia de învăţare, cît şi funcţia musculară a şobolanilor în vîrstă, făcîndu-i egali din punct de vedere mental cu şobolanii mai tineri.

Ciocolata, ceaiul verde și vinul rosu sunt alte alimente din lista celor care susțin memoria. Compusi specifici din ceai, vin roșu si din ciocolata sunt în măsura sa previna boala Alzheimer prin inhibarea unei proteine de degenerative numite beta – amiloid.

Ultimele alimente comune care susțin memoria sunt carnea de pui și ouale pentru aportul masiv de vitamina B12 pe care acestea îl aduc. Vitamina este fundamental necesara, iar declinul cognitiv asociat vârstei a III-a este determinat, în parte și de problemele de absorbtie care apar la vârstele înaintate, exact în cazul acestei vitamine.

Jitaru Cristina

La orice ușă închisă, există o fereastră pe care o poți deschide. Nu există nimic imposibil, totul se poate realiza, voință să fie.

Adaugă un comentariu

Click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.